fredag 31 oktober 2008

Malin

I Australien kallar de det "procrastination". Jag vet inte det riktigt hur man översätter det till svenska men det handlar om att man har något att göra som man inte vill göra och att man därför istället sysselsätter sig med annat. Ikväll procrastinatar jag för fulla muggar. 15 sidor matte, 20 sidor naturkunskap, 10 sidor samhällskunskap. Notera att det är fredagkväll.

Istället för att plugga gör jag alltså annat. Just nu är jag inne på olika resesidor. Maldiverna 2500 kronor, Kap Verde 3000 kronor. Jag blir nästan galen.

Jag vill inte vara här med mina böcker, jag vill dricka drinkar i alla världens färger i ett turkost hav någonstans med vännerna. Här kommer lite bilder från när jag var på Yasawa-öarna i Fiji för nästan exakt två år sedan. Saknad.


2 kommentarer:

  1. ÅÅÅh, malin vi skrotar våra pluggplaner, slänger våra böcker, dissar våra prov och drar iväg från Sverige!!!

    SvaraRadera