torsdag 30 oktober 2008

Louise

Jag är en så jävla tjejig. Ska jag skicka ett sms till ett span behöver jag minst 2 vänner som godkänner smset. "Kan jag skriva såhär?" "Tror ni han fattar vad jag menar?" "Om jag stavar han namn fel, tror ni han fattar att jag inte har värsta crushen på honom då?"- är frågor som jag alltid ställer. Och då är det inte fråga om att jag ska skicka ett sms där jag förklarar min kärlek, nej då ska jag bara höra hur det är med honom och ifall han kanske har lust att hänga med ut och festa till helgen.

Nu känner jag att det har gått lite över styr. Killar tänker inte så, de överanalyserar inte ett sms eller ett telefonsamtal. Om jag frågar honom om han vill hänga med ut i helgen springer inte han till sin närmsta vän och utropar i falsett "Halååå, Louise undrade om jag ville hänga med ut i helgen, vad tror du det betyder?"
Nej killar är coola, lugna och struntar i att läsa mellan raderna. Gud, vilken skönt liv...

Killar, Ni har inspererat mig, från och med nu ska jag bli mer kille..
Inga mer förberedningar innan ett telefonsamtal, ingen telefonkonferans innan ivägskickat sms...
Det skall bli:
Chicks before dicks, hoes before bros and so on...


If I were a boy, even just for a day
I'd roll out of bed in the morning and throw on what I wanted and go
Drink beer with the guys, and chase after girls
I'd kick it with who I wanted and I'd never get confronted for it
Cause they stick up for me.


Tjejer, nu ska vi börja bete oss som killar!

2 kommentarer:

  1. Helt rätt, helt rätt!

    SvaraRadera
  2. Chicks before dicks. :) Aussie-minnen. Bra skrivet Louise, men jag tror jag kommer sakna vår extrama tjejighet.

    SvaraRadera